Bozcaada Kitaplığı
3- Kala-Afiyet / Ümit Hamlacıbaşı
4- Türk Tarihinde Bozcaada / Bozcaada Müftülüğü
SWiSH Movie - as1.swi - www.swishzone.com
Gelincik Şerbeti,Gelincik Reçeli ve Likörü diğer doğal ve yerel ürünlerle beraber AdaCafe'de
BÜTÜN YÖNLERİYLE BOZCAADA / Dr. Mehmet SAADETTİN AYGEN
Türkeli Matbaası-Afyon , 159 sayfa

Bozcaada hakkında yazılmış benim bildiğim ilk kitap. Beyazıt Kütüphanesi'nde vaktiyle araştırdığımda Bozcaada hakkında yazılmış başka bir kitap yoktu en azından. Dili akıcı, faydalı-faydasız bir sürü bilgi var, bilgiler çocukluğunu geçirdiği Bozcaada günleri ile (1926-1935) ilişkilendiriliyor. Bulabilirseniz okuyun.
Bulamayacağınızı düşünerek size Saadettin Aygen'den bir anı aktarıyorum:
".....
Bayramlarda 4-5 arkadaş bir araya gelir kurama yapardık.
KURAMA birkaç kişinin para katmasıyla yemek hazırlamak ve hep beraber yemektir.
Kuramayı ekseriya Değirmen Bayırında yerdik. Topladığımız parayla biraz et bir miktar pirinç alır, gövece koyarak Yalı Caminin yanındaki fırına verirdik. Herkes evinden kaşık getirir, ekmek temin eder, böylece hep beraber yemek yer sonunda muhtelif oyunlar oynardık.
Bir sene kuramayı Taşada'nın yanında batmış olan Ankara vapurunun güvertesinde yedik.

O zamanlar İstanbul-İzmir arasında yolcu ve yük taşıyan Ankara vapuru, bir gece Taşada yanında karaya ıturmuş. Taşada Bozcaada Limanıyla Poyraz Limanı arasında sahile 150-200 metre mesafede kayadan ibaret bir adadır. O zaman dinlediğimiz hikayeye göre Ankara Vapuru İzmir'den gelirken gece Bozcaada civarında kaptanın sarhoşluğu yüzünden karaya oturmuş. Kaptan Taşada'yı kayık zannetmiş. Birkaç defa düdük çalarak yolundan çekilmesini istemiş. Fakat hızla gelip kayaya çarpmış tehlikeli bir şekilde yara aldığından kurtarılamamıştı.
O zamanlar henüz güvertesi, kaptan köprüsü filan su üstündeydi. İşte biz bayramda yaptığımız kuramayı bu vapurun güvertesinde yedik. Bir sandalla kürek çeke çeke Ankara  Vapuruna gittik. Güzelce karnımızı doyurduk ve akşam üstü yine sandalla Ada'ya döndük. Diğer bir bayramda da kurama için Bozcaada ile Anadolu kıyısındaki Fener Adası'na gittik. Fakat bu gidiş maceralı oldu. Temin ettiğimiz bir sandala kürekten bir direk ve eğreti bir yelken yaptık. Kuramamızı da hazırladık. Ver elini Fener Adası. Gidiş gayet normal oldu. Fener binası ve kulesini gezdik. Yemeğimizi yedik. Hatta hiç unutmam ada soğanı bile toplayarak yemekle beraber yedik.
Fakat birden hava bozdu. Şiddetli bir lodos denizi karıştırdı. Derhal sandala binerek Bozcaada 'ya dönmek istedik. Fakat bocalamaya başladık. Lodos un oralarda ne kadar korkulu olduğunu denizciler bilir. Kürek bile çekemez hale geldik. Derken limandan büyük bir yelkenli kayık çıktı. Bize doğru......"

HALUK ŞAHİN'İN BOZCAADA KİTABI -Bozcaada'ya severek bakmak ve bakarak sevmek isteyenler için bir rehber / HALUK ŞAHİN- Troya Yayıncılık, 158 sayfa

Aygen'den sonra Bozcaada için yazılmış ilk kitap. Ada'ya gelmeden lütfen okuyun.
Ada'nın hem dünü hem de bugünü
Haluk Şahin'in güzel anlatımıyla bu kitapta şu başlıklar altında toplanmış:
- Ansiklopedik
IDéEFIXE Satış Ortağı
BOZCAADA KİTABI İÇİN TIKLAYIN
HALUK ŞAHİN - BOZCAADA KİTABI
KALA-AFİYET -Bozcaada'nın 500 Yıllık Türk-Rum Mutfağından Seçmeler / Ümit Hamlacıbaşı- Troya Yayıncılık , 86 sayfa

"Lezzetli yemekler yapabilmek için lezzetli hatıralara sahip olmak gerekir" diyor Ümit Hamlacıbaşı. Sadece Bozcaada'da yapılan yemeklerin bir tarif kitabı değil Kala-Afiyet. Aynı zamanda, hatta yer yer daha çok sosyolojik tatlar alabileceğiniz bir çalışma. Mesela:
"HAMURİŞLERİ:
Hamur işleri Bozcaadalı kadınların tutkusudur. El çabukluğu marifet; açılan kaplar,pişirilen mantılar,erişteli kış hazırlıkları... Aslında Bozcaada'lı kadınların hergün hamur tutmak için bahanesi vardır. İftar sofraları için pişirilen mantılar, üzüm kesmeye giden eşin sepetine konan pişiler,düğünlerde ve paskalyada dağıtılan lokumlar..."
Gelincik Şerbeti, Gelincik Reçeli ve Likörü diğer yerel ve doğal ürünlerle beraber AdaCafe 'de
KALA-AFİYET / ÜMİT HAMLACIBAŞI
KALA-AFİYET İÇİN TIKLAYIN
Bu sayfada Bozcaada için yazılmış dört kitabı tanıtmaya çalışacağız. Önerimiz Ada'ya gelmeden bunları bir gözden geçirmeniz.
TÜRK TARİHİNDE BOZCAADA /Koordinatör: Adem Gülmek, 159 sayfa-

Bozcaada Müftülüğü'nün bir kültür hizmeti olan bu kitap, Bozcaada müftüsü Sayın Adem Gülmek koordinatörlüğünde tarihi belgeler derlenerek hazırlanmıştır.
Piri Reis, Evliya Çelebi, Katip Çelebi gibi kaynaklardan Bozcaada ve tarihini okumak, kitabeleri, Ada'lı ve Ada'da yaşamış tarihi kişilikleri öğrenmek isteyenler için iyi bir kaynak kitap. Kitaptan bir alıntı:
".... Bozcaada Kurtuluş Anıtı Hakkında
Bozcaada Kaymakamlığı anavatanının kutlu parçalarından olan değerli Bozcaada'mızın 12 yıllık tutsaklığı zamanında düşman tarafından bu noktaya dikilen sütun Cumhuriyet Hükümeti'mizin Yıldırım Orduları tarafından kutsal adamız geri alınarak söküldü. 20 Eylül 339 (1923) tarihine rastlayan bu mutlu günün değerli bir hatırası olmak üzere buraya, kıyamet gününe kadar kalıcı olmak duasıyla bu anıt yapıldı ve milletin görüşlerine sunuldu. Allah'ın yardımıyla yapım tarihi 28 Nisan 341 (1925).
(Bu anıt şimdi yoktur. Belge, Bozcaada Kaymakamlığı arşivindedir.)"
Bu kitabı edinmek için Bozcaada Müftülüğü'ne ya da bize başvurun. En kötü ihtimalle Ada'da edinebilirsiniz.
   ADATURİZM        BOZCAADA         ISLOMANIA          İLETİŞİM
Nedir   EdebiyatveAda Şarapve Ada MizahveAda ArkeolojiveAda SürdürülebilirTurizm Fotograflar Gelincik   Linkler
SWiSH Movie - adagelincikurun1.swi - www.swishzone.com
Content copyright protected by Copyscape website plagiarism search